Het geheim van succesvolle merken? Het zijn meesters in het neerzetten van een magische merkbeleving.
Mensen worden fan van onweerstaanbare merken. Ze gaan in slaapzakken voor een winkel liggen om het nieuwste dure product als eerste te bemachtigen. Geld speelt geen rol meer. En het mooiste? Die loyale fans raden hun favoriete merk voortdurend aan bij anderen: gratis reclame.
Zo'n merkstrategie ontwikkelen en uitrollen is dus een hele slimme zet voor ondernemers die dromen van hoge omzetten en een constante stroom aan klanten.
It starts with why.
Wat is het vuur in jou dat maakt dat je je iedere dag inzet voor een betere wereld? En hoe heb je die missie vertaald naar acties om echt impact te maken in het leven van anderen? Dat is het verhaal dat resoneert met je droomklant.
Het merktraject daagt je uit om je ziel bloot te leggen. Om te gaan staan voor wat je de wereld te brengen hebt, datgene waarvan je voelt dat het van betekenis is. En daar je business omheen te bouwen:
een winnende marktpositie en heartfelt brand die samen, wanneer goed vertaald naar je communicatie, een stroom aan klanten en omzet op gang brengen.
Je weet niet wat jouw unieke boodschap is en hebt behoefte aan richtlijnen voor consistente communicatie.
Je weet niet goed wat jou uniek maakt en hebt moeite met het aantrekken van de juiste doelgroep.
Je wilt bouwen aan je expertstatus in de markt.
Je vindt het lastig om je positionering te kiezen.
Je wilt je bedrijfsconcept vertalen naar een sterk merk, maar weet niet goed hoe.
Met jouw merkkompas heb je een ongekend krachtige richtingever in handen om jouw winnende marktpositie te claimen en een merk te bouwen dat simpelweg onweerstaanbaar is voor jouw ideale klant.
Het kompas geeft antwoord op wie je bent, wat jou uniek maakt en welke expertrol je mag gaan claimen. Het geeft helderheid over jouw winnende plek in de markt tussen concullega's, zodat je ze altijd een stap voor blijft.
Het vangt het DNA van je bedrijf en geeft precies de juiste woorden aan jouw betekenisvolle missie. Jouw unieke merkidentiteit vormt het handboek voor je hoe jouw merk voelt, spreekt en er uit ziet. Voor je huisstijl, teksten, website, fotografie en video.
Het merkkompas geeft focus en richting, zorgt voor consistentie in je communicatie en helpt je opvallen in de massa.
Welke boodschap je gaat zenden om je ideale klanten aan te trekken.
Wat je merk-DNA is en hoe je dat vertaalt naar je communicatie.
Wat je positionering is waarmee je opvalt in de massa.
Wat jou uniek maakt en anders dan concurrentie.
Positionering
Als je zelf in het potje zit, kan je het labeltje niet lezen. Ik help je met ontdekken wat jou uniek en bijzonder maakt.
Je ontvangt een uitgebreid Brand Compass waarmee je kunt gaan bouwen aan een sterk merk. Een leidraad voor vertaling naar huisstijl, website, teksten en beeldbank.
Wie kiest, zal worden gekozen. We hakken knopen door over je positionering, merkidentiteit en betekenisvolle boodschap.
In een (of twee) strategische sessie(s) van 2,5 tot 3 uur help ik je doorgronden wat jou uniek maakt en hoe je kunt inspelen op kansen in de markt.
Over het DNA van je bedrijf, je communicatie, en de sweet spots waarmee jij kunt opvallen in de markt.
Dit traject, van strategische sessie tot uitwerken, finetunen en oplevering van merkkompas kan binnen 6 weken worden afgerond.
Een business coach richt zich op jou coachen in het ondernemerschap. Ik ben marketingstrateeg en help je met het kiezen van een heldere doelgroep, je aanbod vormgeven, zichtbaar worden en de juiste snaar raken bij je ideale klant zodat de kassa gaat rinkelen. Ook ben ik geen coach, maar iemand die je werk uit handen neemt.
Laat ik de vraag omdraaien: wat leveren die geïnvesteerde euro’s je nu op? Bakken met klanten en omzet? Dan zeg ik: niks meer aan doen. Maar vaak zie ik dat er zonder plan met hagel wordt geschoten: social ad hier, flyertje daar, kraampje op de lokale markt, dat werk. En je zult gemerkt hebben… dat kost tijd, geld en energie en brengt je geen extra klanten. Strategisch, planmatig en doelgericht werken, daarin maak ik het verschil.
Zal ik je wat verklappen: dat is helemaal geen ramp! Het merkkompas is namelijk niet het doel op zich, maar het resultaat van een merktraject waarin je DNA en missie worden blootgelegd en je beslissingen hebt genomen over waarom je doet wat je doet, hoe je dat doet, voor wie, en wat jouw merk anders maakt dan anderen. Als je een beetje goed hebt opgelet, kan jij dat na het traject dromen. Want JIJ bent het merkkompas.
Het merkkompas gaat je helpen bij het bouwen van je droombedrijf. Je gebruikt een merkkompas o.a.:
- Als fundament voor de vertaalslag naar een visuele uitstraling (logo, huisstijl, foto en video).
- Als leidraad voor je webteksten en communicatieboodschap; jouw unieke merkverhaal.
- Als hulpmiddel om aanbod op te stellen dat past bij je merkessentie en van waarde is voor je doelgroep.
- Als rode draad om keuzes voor je bedrijf te toetsen (is het werken met een groot team passend bij mijn kernwaarde ‘betrokken’ bijvoorbeeld?).
- Als tool om je team te trainen en aan partners over te dragen wat je wilt uitstralen; een consistente manier van handelen en communiceren.
It is in our hands to make a better world for all who live in it.
- Nelson Mandela